لاغری و تناسب اندام، مورد علاقه و نظر تمامی افراد است. اما برای آن که بدون استفاده از قرص‌های مضر و یا ورزش‌های سخت و طاقت فرسا، قدم به قدم خود را به لاغری و اندام زیبا و دلخواه خود، نزدیک نمایید؛ باید از چه اصول و قواعدی پیروی نمایید؟

اصول ابتدایی لاغری

از سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده نمایید

برای رسیدن به اندام دلخواه خود، لازم است که در هر وعده غذایی، سبزیجات کم کربوهیدرات را مورد استفاده قرار دهید. این سبزیجات شامل گروه گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی، کلم، کلم بنفش، کلم بروکسل، کاهو رسمی، کاهو پیچ، خیار و … می شوند. این سبزیجات دارای مقادیر زیادی فیبر بوده و می‌توانند ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین نمایند. همین طور با مصرف این گروه‌های سبزیجات، به پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 و البته کنترل آن نیز کمک خواهید کرد.

الگوی تغذیه سالم برای لاغری

مصرف چربی‌های سالم برای رسیدن به لاغری

شما می‌توانید با مصرف چربی‌های سالم از جمله روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو و … به تناسب اندام خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که تمام چربی‌ها مضر نیستند و مصرف برخی از آن‌ها می‌تواند اتفاقا به سلامت شما کمک کرده و در تناسب اندام، قوی ظاهر شوند.

الگوی تغذیه سالم برای لاغری

پروتئین‌های کم چربی میل کنید

با مصرف پروتئین‌های کم چربی، بدن شما عضله سازی کرده و از تجمع چربی در آن جلوگیری به عمل می‌آید. برای این منظور کافی است که گوشت‌های کم چرب و پروتئین‌های موجود در دانه‌های لوبیا، تخم مرغ و … را مورد استفاده قرار دهید.
بهترین منابع پروتئین، شامل گوشت گاو، گوشت گوساله، سینه مرغ، بره، ماهی سالمون، میگو و … هستند.

الگوی تغذیه سالم برای لاغری

برای دست یافتن به لاغری و تناسب اندام، مصرف قند را کاهش دهید

اگر مایل به داشتن تناسب اندام هستید، باید مصرف قند و مواد قندی را محدود کرده و یا حتی به صفر برسانید. این همان فرمولی است که در خصوص کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها به آن اشاره کردیم. در این شرایط، بدن شما به جای سوزاندن قند یا کربوهیدرات، به سراغ تغذیه و سوخت‌گیری از طریق سوخت چربی‌های ذخیره شده در خود می‌رود. به علاوه کاستن از میزان کربوهیدرات دریافتی، باعث می‌شود که بدن شما آب اضافی خود را از دست داده و نفخ آن از بین برود. با کاستن از میزان دریافت قند، گرسنگی‌های کاذب از بین رفته و در طول شبانه روز، میزان کمتری غذا میل خواهید کرد. این به طور کاملا طبیعی به کاهش وزن شما کمک کرده و احساس سبکی و سلامتی بیشتری خواهید داشت.

همچنین بخوانید: پایین آوردن فشار خون با درمان خانگی

برای رسیدن به  لاغری باید خواب کافی داشته باشید

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن خواب کافی و خستگی، به لاغری آن‌ها منجر خواهد شد. اما این ایده به کلی اشتباه است. نداشتن خواب کافی و کمبود خواب، موجب دریافت اضافه وزن شده و اجازه نمی‌دهد که شما به تناسب اندام خود برسید. به یاد داشته باشید که ساعت بدن باید کار خود را به درستی انجام دهد، در غیر این صورت چربی سوزی به شکلی صحیح انجام نشده و قادر به رسیدن به وزن دلخواه خود نخواهید بود.

الگوی تغذیه سالم برای لاغری

برای رسیدن به وزن دلخواه خود، باید از اصول و قواعدی پیروی کنید. بدیهی است که شما نمی‌توانید با همان الگوی سابق، بدن خود را به وضعیت جدیدی وارد سازید. مدت‌های مدید بدن شما به سوزاندن کربوهیدرات‌های دریافتی، عادت داشته است و برای رسیدن به فاز چربی سوزی باید کمی صبور بوده و الگوی لاغری را دنبال نمایید. بعد از گذشت چند روز از رژیم لاغری سریع بیشتر افراد گزارش داده‌اند که احساس خوبی دارند و حتی از گذشته انرژی‌شان بیشتر است. برنامه غذایی کم کربوهیدرات می تواند سلامتتان را در زمینه‌های بسیاری ارتقا دهد.

سخن پایانی

به کمک این الگوی تغذیه نه تنها به تناسب اندام خود کمک خواهید کرد، بلکه سطح قند خون شما پایین می‌آید. همین طور تری گلیسیرید سطح پایین‌تری خواهد داشت. شما می‌توانید کلسترول بد یا همان LDL خود را با میزان کمتری در راستای این شکل از تغذیه و الگوی زندگی همراه سازید. به علاوه افرادی که از فشار خون رنج می‌برند، به این شیوه موفق به کاهش فشار خون خود خواهند شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *