چگونه فرزند باهوش داشته باشیم؟

  • توسط شیوا ریاحی
  • ۹ ماه پیش
  • ۱۰
  • 0
کودک باهوش

در صورتی که کودکتان را به خوبی پرورش دهید، می‌توانید از او فردی باهوش و نابغه بسازید. برای داشتن فرزند باهوش باید با تغذیه مناسب و روش‌های تربیتی درست هوش فرزندتان را تقویت کنید. در صورتی که فرزندتان را در مسیر درست قرار دهید می‌توانید به باهوش شدن او کمک کنید. کودک باهوش می‌تواند در آینده به فردی موفق تبدیل شود در صورتی که برنامه داشتن را آموزش ببیند. برای تربیت فرزند باهوش و موفق با بانوزون همراه باشید.

تربیت فرزند باهوش | غذاهایی که بچه را باهوش می کند

مغزها برای عملکرد و رشد به ترکیبی پیچیده از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. اگر کودکتان را با غذای مناسب تغذیه کنید، مغز و حافظه شان عملکرد بهتری خواهد داشت. با بانوزون همراه باشید، تا بهترین غذاهای مغذی را به شما معرفی کنید تا فرزندانتان باهوش تر شوند.
سبزیجات برگ سبز: همچون اسفناج، کلم بروکلی و کلم مملو از ویتامین‌های B12 ,B6 ، آهن هستند.
تخم کدو تنبل: با مصرف روزانه کدوتنبل، می‌تواند به مهارت‌های شناختی و حافظه کمک کند.
ماهی آزاد وحشی: مملو از اسیدهای چرب ضروری مثل امگا۳ است و منبع خوبی برای پروتئین است.
غلات سبوس دار: سبوس، گندم کامل، جو دوسر، برنج قهوه ای و جوانه گندم حاوی مقدار زیادی ویتامین ب ۶ است که موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود.
دانه‌ها و آجیل‌ها: اسید‌های چرب امگا۳ و امگا۶ موجب بهبود خلق و خوی شما می شود، این درحالی است که تیامین و منیزیم آن‌ها حافظه شما را تقویت می‌کند.
انواع توت‌ها و زغال اخته: انواع توت‌ها مملو از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها و پروتئین هستند. انواع توت حتی اسید‌های چرب امگا۳ نیز دارند.
کلم بروکلی: منبع فوق العاده ای از ویتامین K هستند که عملکرد شناختی و قدرت مغز را بهبود می‌بخشد.
گوجه فرنگی: این میوه نیز حاوی آنتی اکسیدان است که با آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها مبارزه می‌کند و به عدم پیشرفت زوال عقل به ویژه آلزایمر کمک می‌کند. آب گوجه فرنگی همچنین منبع خوبی از آهن است.

کودک نابغه

کودک نابغه

صبحانه مناسب برای داشتن فرزند باهوش

سیب و پنیر و گردو

برای یک صبحانه مقوی یک عدد سیب را برش دهید و لقمه های نان وپنیر و گردو تهیه کنید. این صبحانه می‌تواند به حافظه فرزندتان کمک کند.

شیر و کره بادام زمینی

نوشیدن یک لیوان شیر همراه با شیرینی کنجد دار می‌تواند صبحانه ای مناسب باشد. برای آن که صبحانه فرزندتان سرشار از فیبر و پروتئین باشد، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را به آب بیافزایید. مقداری کشمش، دانه کنجد و بادام زمینی این صبحانه را تکمیل خواهد کرد.

پودر مقوی

یک لیوان شیر را با پودر وانیل یا توت فرنگی بدون شکر مخلوط کنید، برای داشتن پروتئین بیشتر می‌توانید موز را نیز به ترکیبتان اضافه نمایید.

کیک و شیرکاکائو

شیر کاکائوی کم چرب همراه با کیک های ساده همراه با کره گزینه ی مناسبی برای صبحانه ی کودکان مدرسه ای است. برای مقوی تر شدن آن همچنین می‌توانید بادام و میوه های خشک را همراه آن به فرزندتان بدهید.

تخم مرغ

تخم مرغ آب پز را بین دو نان گرد سبوس دار قرار دهید. این وعده غذایی دارای پروتئین زیادی است و چربی آن کم تر می‌باشد. پرتقال نیز میزان فیبر این وعده غذایی را بیشتر خواهد کرد.

 

علم پنهان برای غذای مغز و داشتن فرزند باهوش

برای درک بهتر خواص غذایی که می‌تواند فرزندان شما را باهوش تر کند، ما برخی از علوم پشت این غذای مغری بچه‌ها را شکستیم.

گلوکز

نیاز مهم تمامی مغز‌ها، تامین مداوم گلوکزاست که می‌توان آن را در غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات یافت. از وعده‌های غذایی مرتب پر از مرتب و مملو از مواد غذایی سالم و هیدراتاسیون منبع خوبی را تهیه نمایید. زمانی که ب طور مرتب غذا نمی‌خورید یا وقتی به دنبال غذاهایی که سالم نیستند، می‌روید، با کمبود تمرکز و از دست دادن حافظه مواجه می‌شوید.
منابع ناسالم گلوکز را می توان در آب نبات ، نوشابه و محصولات حاوی مقدار زیادی قند تصفیه شده یافت. مصرف زیاد قند می تواند بر توانایی شما در تمرکز تأثیر منفی بگذارد و ممکن است مانع دسترسی موثر حافظه شما شود. این قندهای تصفیه شده نیز بر فشار خون شما تأثیر منفی می گذارد. به همین ترتیب موجب بی حالی و خستگی بیش از حد می‌شود.

ویتامینB

مغزها ویتامین‌های خانوادهB را دوست دارند. در حالی که مکمل‌های ویتامین می‌توانند کمک کننده باشند، اما آن‌ها وعده‌های غذایی مناسب نیستند. ویتامین‌های B برای مغز کودکان حیاتی است و این ویتامین در غلات سبوس دار، جوانه گندم، تخم‌های ارگانیک، سبوس، گندم کامل، جودوسر، برنج قهوه ای و آجیل وجود دارد. پس برای داشتن فرزند باهوش این ویتامین‌ها را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

آهن

مغزها به آهن نیز علاقه دارند که می توانید آن را در غلات سبوس دار، گوشت قرمز، سبزیجات مثل اسفناج، مارچوبه خام، نخود، کلم و چغندر پیدا کنید.

امگا۳

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی مغز واقعا مفید هستند. می توانید این موارد را در ماهی های روغنی مانند سالمون وحشی پیدا کنید. گردو، کتان، شاهدانه و چیا حاوی امگا۳ هستند.

آنتی اکسیدان‌ها

خاصیت آنتی اکسیدانی برای تقویت کردن مغز مفید است و می توان آن را در توت‌ها، چای سبز و زغال اخته یافت.لازم به ذکر است که انواع توت ها منبع خوبی از امگا۳ هستند.

منیزیم

منیزیم همچنین یک ماده مغذی مهم برای مغز سالم است. منیزیم را می توانید در خردل ، اسفناج ، پوست سیب زمینی، نخود فرنگی، ماست، پنیر، محصولات سویا، توفو، ماهی، آجیل و عدس پیدا کنید.

نوشیدنی‌ها

آب میوه‌ها به ویژه آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی مانند آب زغال اخته یا آب آلوئه ورا سرشار از مواد غذایی هستند. همیشه روزی ۶ الی ۸ لیوان آب بنوشید.

تغذیه کودک باهوش

تغذیه کودک باهوش

کتاب چگونه فرزند نابغه داشته باشیم

کتاب چگونه فرزند نابغه داشته باشیم، کتابی بی نظیر است که به شما کمک می‌کند با اقداماتی بتوانید، فرزند باهوشی را تعلیم و تربیت دهید. تعداد صفحات این کتاب ۱۸۰ صفحه است. هر صفحه ی آن مطلبی جدید و آموزنده و همچنین کارآمد آموزش می‌دهد. در ادامه قصد داریم برخی از اقدامات اولیه برای داشتن فرزندی باهوش را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: علاقه مند کردن کودکان به نظافت ؛ چگونه کودک خود را به نظافت علاقه مند کنم؟

درس‌های موسیقی

بر اساس تحقیقات مشخص شده است که درس های موسیقی افراد را باهوش تر می‌کند. در مقایسه ی کودکان، کودکانی که در گروه های موسیقی هستند از نظر ضریب هوشی بالاتر از کودکان دیگر هستند. با اینکه تاثیر آن بسیار چشمگیر نیست ولی در کل نمرات ضریب هوشی، نمارت شاخص و اندازه استاندارد پیشرفت تحصیلی بهتر بوده است. در حقیقت آموزش موسیقی به همه افراد جوان و پیر کمک می‌کند:
یک تحقیقت در حال رشد در می‌یابد که اموزش موسیقی به دانش آموزان، یادگیری را در کلاس بهبود می‌بخشد. اکنون یک مطالعه می‌گوید که آموزش موسیقی برای جبران برخی از اثرات مضر پیری می‌تواند مفید و موثر باشد.

جوجه‌های گنگ یک افسانه است

جوجه‌های گنگ، گنگ هستند چراکه آن ها زمان بیشتری را در این زمینه می‌گذارند تا در کتابخانه. اما اگر مطمئن شوید فرزند شما وقت خود را به هر دو اختصاص می‌دهد، چه می‌کنید؟ خوب بودن توانایی یادگیری را افزایش می‌دهد. افراد بعد از تمرین، کلمات جدید را ۲۰ درصد سریع تر آموزش می‌بینند.
در حقیقت، در مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ در مورد انسان ها، محققان آلمانی دریافتند که افراد با تمرین کردن، ۲۰ درصد سریع‌تر یاد می‌گیرند. تمرین ۳ ماهه موجب افزایش گردش خون به قسمتی از مغز می‌شود که بر حافظه و یادگیری حدود ۳۰ درصد تمرکز دارد.
گروهی از داوطلبان در یک برنامه تمرینی سه ماهه قرار گرفتند و سپس از مغز آن‌ها عکس گرفته شد. در نتیجه مشخص شده که حجم مویرگ در ناحیه حافظه هیپوکامپ ۳۰ درصد افزایش یافته است که این تغییر واقعا قابل توجه بوده است.

برای کودکان خود نخوانید، با آن‌ها بخوانید

زمانی که برای کودکتان کتاب می‌خوانید از او بخواهید علاوه بر توجه به عکس‌ها، به نوشته‌ها نیز توجه کند. به کلمات توجه کنید، با آن‌ها بخوانید. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که این امر به ایجاد مهارت‌های آن‌ها کمک می‌کند:
زمانی که کتاب خواندن مشترکی با توجه صریح به پیشرفت مهارت‌ها و راهبرد‌های خواندن کودکان، غنی می‌شود، پس کتاب خوندن باهم وسیله ای موثر برای اتقا توانایی سودآمیز اولیه حتی کودکان محروم است.

محرومیت از خواب کودکان را احمق می‌کند

کمبود یک ساعت خواب، مغز دانش‌ آموز ششم را به یک دانش آموز کلاس چهارم تبدیل کند. از دست دادن یک ساعت خواب معادل دو سال بلوغ شناختی و رشد است. همچنین بین نمرات و میزان توسط خواب همیستگی وجود دارد. کسانی که نمره A دریافت کرده اند حدود ۱۵ دقیقه بیشتر از افرادی که نمره B گرفتند، خوابیدند.

ضریب هوشی بدون اینکه خود را منظم کنید، ارزش زیادی ندارد

خود انضباطی و ضریب هوشی تاثیر مستقیمی در موفقیت فرد دارد. ده ها مطالعه نشان داده که اراده مهم ترین عادت اصلی موفقیت فردی است. دانش آموزانی که در سطح بالایی از قدرت اراده قرار داشتند ، احتمال بیشتری داشتند که در کلاس های خود نمره های بالاتری کسب کنند و در مدارس انتخابی بیشتری پذیرش شوند. آنها غیبت کمتری داشتند و وقت کمتری را برای تماشای تلویزیون و ساعات بیشتر برای مشق شب صرف می کردند. یک فرد خود انضباط موفقیت بیشتری نسب به فرد باهوش در صورتی که منظم نباشد کسب می‌کند.

یادگیری یک فرآیند فعال است

محصولات یادگیری تصویری تاثیر مثبتی بر واژگان کودکان ندارد. لازم به ذکر است که برخی صدمات واقعی را نیز متحمل شدند. به ازای هر ساعت در روز کودکان در حال تماشای تلویزیون و فیلم های کودک، کودکان به طور متوسط شش تا هشت کلمه کم تر از نوزادانی که آن ها را تماشا نمی‌کردند، درک می‌کردند.

فرزند نابغه

فرزند نابغه

رفتارها می‌توانند یک چیز خوب باشد البته در زمان مناسب

به طور کلی، بهتر است بچه‌ها همه وقت غذای سالم بخورند. همان طور که می‌دانید همه باید، یک صبحانه کامل میل کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای پر کربوهیدنی، پرفیبر مانند جو دوسر بهترین هستند. اما اینک در طول هفته چه چیز‌هایی می‌خورید، مهم است.

بچه‌های موفق، بچه‌های خوشحال

بچه‌های خوشحال، در آینده به افرادی موفق تبدیل می‌شوند. خوشبختی یک مزیت عظیم در دنیا است که بر عملکرد فرد تاثیر دارد. به طور کلی افراد شاد در تمامی امورات خود موفق تر از افراد ناراضی هستند. لازم به ذکر است که اولین قدم برای ایجاد بچه‌های شادتر داشتن پدر و مادر شاد است.

مسائل مربوط به شرایط زندگی

ژنتیک شما و ژنتیک شریک زندگی شما تاثیر به سزایی در فرزندان شما دارد. بنابراین چند چیز کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. زندگی در یک محله خوب، رفتن به مدارس محکم و اطمینان از اینکه فرزندانتان با بچه‌های مناسب در یک کلاس هستند، می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به طور مثال یک مطالعه در مورد دانشجویان کالج مورد بررسی قرار گرفته است که طی آن نشان می‌دهد دانشجویان با معدل کمتر، وقتی که با دانشجویان با نمره بالاتر در یک اتاق زندگی کردند، نمرات آن ها نیز افزایش یافت.

به آن ها اعتماد داشته باشید

زمانی که به فرزندان خود ایمان دارید، به خوبی عملکرد بهتر فرزند خود را می‌بینید. سعی کنید با اعتماد کردن به فرزندتان و دادن عزت نفس به آن‌ها به افزایش هوش آن‌ها و موفق شدن در زندگیشان کمک کنید.

سخن پایانی

برای داشتن فرزند باهوش و کودکی نابغه نیاز به انجام راهکارهایی داریم که با رعایت آن‌ها به طور مکرر می‌توان به موفقیت درست پیدا کرد. توجه داشته باشید که با رژیم غذایی مناسب نیز می‌توان به رسیدن این هدف کمک کرد. اگر شما تجربه ای در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *