توصیه های سلامتی در چهل سالگی

چهل سالگی که از راه برسد، گویا بدن انسان به مراقبت های بیشتری از قبل نیاز دارد. پیش از 30 سالگی، استخوان های بدن انسان بیشترین میزان کلسیم را جذب می کند و این در حالی است که بعد از 40 سالگی، این ماده معدنی کم کمک در بدن تحلیل می رود و بدن آن ها را از دست می دهد. به همین دلیل است که وقتی به سن 40 سالگی می رسیم، بدن ما نیاز دارد که مواد معدنی مختلفی را جذب کند پس باید در رژیم غذایی خود این مواد مغذی را بگنجانیم. توصیه های سلامتی در چهل سالگی کدامند؟ با ما در این بخش همراه باشید تا بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند را معرفی کنیم.

توصیه های سلامتی در چهل سالگی

توصیه های سلامتی در چهل سالگی

توصیه های سلامتی در چهل سالگی

چهل سالگی می تواند سن عجیب و غریبی باشد. شاید به این دلیل که به دهه جدید از زندگی وارد می شویم و در بدن فعل و انفعالاتی صورت می گیرد. از این رو لازم است تا با توصیه های سلامتی در چهل سالگی آشنا شویم.
آگاهی از توصیه های سلامتی در چهل سالگی به ما کمک می کند تا این دوران را با شادابی و نشاط پشت سر گذاشته و با سلامت جسم وارد میانسالی شویم.

بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند کدامند؟

بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند

بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند

ویتامین B12

بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند کدامند؟ به طور کلی باید بگوییم که این ویتامین برای همه ی افراد لازم است و کمبود آن منجر به ضعف عمومی، بی اشتهایی، کاهش وزن، کم خونی مگالوبلاستیک می شود و سبب می شود که مغر، خون و سیستم عصبی در بدن عملکرد خوبی نداشته باشد.
ویتامین B12 به طور طبیعی در محصولات حیوانی یافت می شود و افراد معمولی آن را طی روز در رژیم غذایی خود دریافت می کنند. اما بعد از 40 سالگی، میزان اسید هیدروکلریک در معده کاهش می یابد و در این صورت جذب این ماده در بدن کم می شود. به همین دلیل است که افراد مسن باید از طریق مکمل های غذایی این ویتامین را جذب کنند.

کلسیم

مصرف کلسیم یعنی داشتن استخوان های سالم. این ماده ی معدنی در مواد غذایی مختلف مانند شیر، پنیر، و دیگر محصولات لبنی دیده می شود و در سیستم گردش خود، حفظ تعادل عصبی و انقباض عضلانی بسیار موثر است. از این رو کمبود کلسیم می تواند به پوکی استخوان و نرمی استخوان منجر شود. کلسیم یکی از بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند، است.
همان طور که گفتیم، پیش از سی سالگی بدن بیشترین جذب مواد معدنی به خصوص کلسیم را دارد و بعد از 40 سالگی شروع به از دست دادن کلسیم می کند، لذا احتمال ابتلا به پوکی استخوان و سایر بیماری های استخوانی افزایش می یابد.

ویتامین D

این ویتامین را می توان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کرد، حتی با مصرف غذاهایی مانند تخم مرغ و شیر می توان ویتامین D مورد نیاز بدن تامین شود. ویتامین D برای بدن لازم است چرا که علاوه بر رشد اسکلتی سبب جذب کلسیم نیز می شود و کمبود آن می تواند به بیماری هایی مانند دیابت، ام اس، بیماری قلبی عروقی، و بیماری های مزمن منجر شود.
از آن جایی امکان قرار گیری در معرض نور خورشید برای افراد مسن کم است، پس بهتر است پس از عبور از سن 40 سالگی از طریق مکمل ها و مواد مغذی، این ویتامین کسب شود.

پتاسیم

کمبود پتاسیم در بدن به دردهای عضلانی، ضعف عضلانی، کم آبی بدن، گرفتگی های عضلانی، اسهال، یبوست و بیماری های عصبی‌عضلانی منجر می شود. پتاسیم در مغزهای خوراکی، قهوه، شکلات، و سبزیجات برگدار سبز وجود دارد و با مصرف به اندازه ی آن می توان سطح پتاسیم خون را در حالت تعادل نگه داشت.

منیزیم

منیزیم برای تنظیم فشار خون بسیار مناسب است و می تواند نقش اساسی در تولید انرژی و جذب کلسیم و واکنش های متابولیک بدن، بازی کند.
از آنجایی که منیزیم بخشی از کلروفیل است، شما می توانید این ماده مغذی را در سبزیجات برگدار سبز، غلات پالایش نشده، حبوبات، مانند سویا یا لوبیاها، و گردو بیابید.
با قرار دادن به اندازه از این مواد خوراکی در رژیم غذایی، سطح منیزیم خون را کنترل کنید.

امگا-3

امگا 3 هم بعد از 40 سالگی برای بدن بسیار مفید است که می تواند به طرق مختلف از روغن ماهی و روغن کریل، بذر کتان، دانه های چیا، دانه های شاهدانه و روغن سویا به دست آید. این ماده برای برای بهبود عملکرد مغز و حافظه پس از 40 سالگی بسیار مناسب است.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، برای سلامت ماندن، باید بهترین مواد معدنی که باید در چهل سالگی مصرف شوند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. توصیه های سلامتی در چهل سالگی را جدی بگیرید تا تغییرات رخ داده در بدن را در جهت مناسبی سوق دهید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

شیرین، علاقه زیادی به نویسندگی داره و تا به امروز تجربه های مختلفی از نویسندگی کسب کرده. شیرین فارغ التحصیل رشته مدیریت هست اما مطالعه های گسترده ای در زمینه های روانشناسی و مشاوره داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *